-->

torstai 4. elokuuta 2016

#26 Riksun koeratsastus

Heippa! 3.7. kävin koeratsastamassa Riksun. Riksu on siis Karminan omistajan yksi toinen poni. Muistatte varmaan koeratsastus postauksen Brownista ja lupailinkin siinä, että alan vuokraamaan sitä. Mutta siinä kävikin sitten niin hassusti, että olin irtisanonut Karminan vuokraus sopimuksen ja omistaja tarjosi mulle Riksua ikään kun vaihtarina. Laitoin viestiä, että mulla on jo katottu uus vuokraheppa ja alkoi sitten harmittamaan kun oli jo Brown. Keskusteltiin asiasta kotona(oltiin sillon kyllä mökillä;) ja päätettiin, että menen koeratsastamaan ponin kaikesta huolimatta. No siinä meni sitten noin viikko ja oli keskiviikko eli koeratsastus päivä.

Olin innoissani, koska en ollut koskaan ennen ratsastanut Riksulla ja uudet heppa tuttavuudet on aina kiinnostavia;) Hain ponin tarhasta ja vein sisälle harjattavaksi ja varustettavaksi. Siitä plussaa, että poni ei näyki tai potki hoito tilanteessa ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti. Tykkäsin tosi paljon Riksun satulasta, koska siinä oli tosi helppo istua ja mukavan tuntuinen.








Kentällä oli samaan aikaan valmennus, mutta päästiin silti ihan mukavasti työskentelemään. Tein tosi paljon ympyröitä kumpaankin suustaan ja meno oli loppuen lopuksi ihan siedettävän näköistä. Käynti oli alkuun tosi laiskan näköistä johtuen ihan mun omasta aktiivisuudesta. Sekin oli lopuksi jo ihan käynnin näköistä;D Ravi lähti ensin vähän laiskahkosti, mutta kun siirryin verkkaamaan harjoitusravissa, meno alkoi paranemaan kokoajan. Itse en osannut työstää laukkaa alkuunkaan. Nostot onnistuivat todella hyvin, mutta siihen se sitten jäikin.





Kentällä oli yhteensä 3 hevosta ja tuli huomattua ettei Riksu hirveesti välitä kun muut hevoset tulee lähelle. Se veti kivat rodeot, mutta en onneksi tippunut. Jos Riksu ei olisi lopettanut pukkeja mä olisin lentänyt alas, koska multa oli tippunut jalustimet. Siitä selvittiin kunnialla ja eihän siitä muutakun huvittunut fiilis voinut jäädä;D

Nyt kaikille tiedoksi, että vuokraan nyt Riksua ihan virallisesti eikä se tule muuttumaan. Menen tiistaina ekan kerran ratsastamaan Riksulla, kun se on mun vuokraponi virallisesti<3

Onko teillä joskus ollut sähläystä vuokraponi asioiden kanssa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti