-->

maanantai 8. elokuuta 2016

#29 Uusi postaussarja: Treeni Tiistai

Terve taas! Nyt pyörähtää käyntiin syksyn kunniaksi uusi postaussarja "Treeni Tiistai". Oon pitkään miettinyt "minkälaisen postaussarjan aloittaisin?" Vihdoin ja viimein mun päässä kaks aivosolua kohtas ja sain päähäni näinkin hyvän idean! Hyvä tietää, että munkin päässä liikkuu edes jotain. Mutta ei enää patentti vaiheesta sen enempään, että saadaan homma käyntiin.



Treeni Tiistaihin sain ideaa nyt alkavasta vähän tavoitteellisemmasta treenistä. Tähän mennessä ollaan Karminan kanssa enemmänkin vaan puskailtu ja vähän hypelty. Vaikka pääsinkin Karminalla suuren harppauksen ratsastuksessa eteenpäin, ei se silti tarkoita että voisin lopetta "töiden tekemisen" tähän. Ei en todellakaan, nyt alan vasta päästä kunnolla vauhtiin. Niinhän sitä sanotaan että, "nälkä kasvaa syödessä" ja suurinpiirtein näinhän se taitaa olla. Ennen kun ratsastiin vain ratsastuskoulussa mulla ei ollut kamalasti ihmeellisempiä tavoitteita, koska ei ollut mahdollisuutta niin miksi vaivata päätä turhilla haaveilla. Asioihin tuli viime helmikuussa suuri muutos, kun kävin koeratsastamassa kirjavan ponin kylmänä pimeänä maanantai iltana. Se oli ihan parasta kun sai vuokraponin! Sai ratsastaa ihan yksin minkäänlaista opetusta tai määräilyä.

Nyt sitten vähän ennen kesää aloin miettimään, että "onko tää nyt just sitä mitä mä oon aina halunnu?" Alkuun puskailu tuntuu oikein kivalle, mutta jos on yhtään mun tyyppinen ihminen kaipaa koko ajan vain lisää haasteita. Karminalla olisin päässyt vielä pidemmällekkin, mutta mun oma pituus kasvu ei suonut sille mahdollisuutta.. Pakko sanoo, että mä en oo niitä ihmisä jotka ajattelee ratsastuksessa vaan itteensä eikä ponia. Ponille on epämukavaa jos ratsastaja on liian pitkä, koska silloin se voi supistaa ponin normaalia liikerataa. Esim. ratsastajan jalat osuvat ponin jalkoihin tms. Sen takia lopetin Karminan vuokrauksen!


Kuvioihin on nyt astunut Karminan omistajan yksi muista poneista, Riksu. Riksun säkä on joku 142cm luokkaa, joten koon puolesta voisin mennä sillä aina. Riksulla on myös enemmän kapasiteettia koulussa sekä esteillä. Aloitan siis säännölliset valmennukset Riksulla ja pyrin menemään ehkä joskus joihinkin kilpailuihinkin. Kilpaileminen on vielä vähän auki, mutta saa nähdä miten lähtee edes noi valmennukset sujumaan.



Mitä mieltä olette uudesta postaussarjasta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti