-->

maanantai 8. elokuuta 2016

#28 Konnan myyminen


Heippa! Konnan myyminen on jakanut kamalasti mielipiteitä, joten päätin tehdä erillisen postauksen missä kerron koko asian alusta loppuun.

Alunperin meidän oli tarkoitus laittaa Konna myyntiin vasta keväällä, mutta puhuttiin mun vanhempien kanssa ja päätettiin laittaa se myyntiin aikaisemmin. Konnan myymiseen on monia syitä, mutta suurin ja painavin syy on se, että haluan hevosen. Konnan kapasiteetti ei myöskään riitä loputtomiin ja en halua vaatia ponilta sitä mihin se ei pysty. Ja kyllä, Konnan kapasiteetti riittää  mulle vielä hyvin, mutta en tiedä kuinka pitkään. Päätöstä mietittiin pitkään ja parit itkutkin tuli itkettyä, mutta näin on parempi kaikille. 
Monet kyllä ihmettelivät miksi siirryn näin aikasin hevosiin tai miksi en mene ponilla ponivuosiani loppuun, mutta kun kerroimme faktat niin monet ymmärsivät tilanteen täysin ja pystyivät miettimään tilannetta myös mun kannalta. 


Konnalla on kuitenkin vielä elämänsä parhaat vuodet vielä jäljellä ja me halutaan, että se pääsee opettaan vielä muita lapsia ratsastuksen maailmaan. Konnasta on ollut muutamia kiinnostuneita, mutta ne ovat sitten tökänneet asiaan tai toiseen.. 
Monesti äiti on kysynyt, että haluanko oikeesti myydä Konnan pois, olen kuitenkin päätökseni tehnyt. Päätös oli suurimmaksi osaksi kuitenkin mun päätettävissä, tottakai käytiin monia keskusteluja vanhempien kanssa, mutta isoin vaikutusvalta oli kuitenkin mulla. Pelkkä ajatus luopumisesta itkettää, mutta joskus on pakko päästää irti vaikka ei haluaisikkaan.. Konnalle meillä on etsinnässä koti, jossa se pääsee valloittamaan muiden sydämmet ja olemaan onnellinen. Toivon todella, että tälläinen koti sille löytyy. 

Monet ovat kysyneet, että mitä sen jälkeen tapahtuu, kun Konna lähtee.. Voin rehellisesti kertoa, että en todellakaan tiedä. Alunperin suunnitelmana oli, että ostetaan mulle kunnon estehevonen Konnan lähdettyä, mutta en tiedä haluanko tai jaksanko lähteä sille tielle enään tai ainakaan heti. Kisaamista tahtoisin ainakin jatkaa jollain tapaa, täytyy katsoa miten tässä käy. 
Konnaa käytiin eilen (7.8) kokeilemassa ja siitä tykättiin ja sitä tullaan kokeileen uudestaan keskiviikkona, jos Konnasta tykätään edelleen, en tiedä kauanko poni mulla on enään sen jälkeen. 

http://www.ratsut.fi/ilmoitukset/ad/18-yleisponit-muut/14410-harraste-kisaponi.html 


-Walma








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti